ירקות עלים

קייל kale

קייל kale
קייל kale
ערכים תזונתיים ל- 100 גרם
  • אנרגיה 49 (קלוריות)
  • שומן 0.93 (ג')
  • כולסטרול 0 (מ"ג)
  • נתרן 38 (מ"ג)
  • פחמימות 8.75 (ג')
  • סיבים תזונתיים 3.6 (ג')
  • סוכרים 1 (ג')
  • חלבון 4.28 (ג')
  • ויטמין A 333% (RDA)
  • ויטמין C 200% (RDA)
  • ויטמין K 587% (RDA)
  • סידן 15% (RDA)
  • ברזל 18% (RDA)

מכונה גם "כרוב על" הודות לערכיו התזונתיים הגבוהים.

הוא עשיר במיוחד בוויטמינים K,C  ו - A. הקייל יכול להחליף את התרד או המנגולד כמעט בכל מתכון, הוא מתאים למאפים, מרקים, תבשילים ושייקים ירוקים. ניתן להגישו טרי, מאודה, מבושל אפוי או מטוגן.

מכיל 
160 גרם

הוראות הכנה

לקייל החי מרקם מעט נוקשה וסיבי, טעמו דומיננטי ומעט מריר ולכן לא נהוג לאוכלו טרי ללא ליווי של ירק אחר. על מנת להיפטר מטעמם המריר של עלי הקייל ולרכך אותם, מומלץ להסיר את העורק הראשי (הגבעול), לחתוך את העלים לחתיכות גסות ולעסות/לסחוט אותם בידיים משומנות בשמן זית עד לריכוך.   
 

המתכונים שלנו: