מיוחדים

אספרגוס Asparagus

אספרגוס  Asparagus
אספרגוס  Asparagus
אספרגוס  Asparagus
ערכים תזונתיים ל- 100 גרם
  • אנרגיה 20 (קלוריות)
  • שומן 0.12 (ג')
  • כולסטרול 0 (מ"ג)
  • נתרן  2 (מ"ג)
  • פחמימות  3.38 (ג')
  • סיבים תזונתיים  2.1 (ג')
  • סוכרים  1 (ג')
  • חלבון  2.2 (ג')
  • ברזל 14% (RDA)
  • ויטמין A 25% (RDA)
  • ויטמין C 9% (RDA)
  • ויטמין K 35% (RDA)
  • סידן 2.5% (RDA)

אצילי, מעודן ומיוחד, האספרגוס הוא כוכב מסעדות היוקרה.

שייך לקבוצת מזונות העל ונחשב לאחד הירקות הבריאים ביותר. הוא עשיר בוויטמינים, נוגדי חמצון וברזל וידוע כמקור טוב לחומצה פולית. את האספרגוס ניתן לבשל במים, לאדות, להקפיץ או לצלות. מומלץ כתוספת אלגנטית לבשר או דגים, ניתן לשלבו בקישים, מרקים וסלטים.

מכיל
300 גרם

הוראות הכנה

1. מרתיחים מים עם כפית מלח גס בסיר או במחבת רחבה, מכינים קערה עם מי קרח או מים קרים.  
2. מסירים בעזרת סכין את החלק התחתון של הגבעולים (החלק הסיבי).
3. מבשלים את האספרגוס במים רותחים למשך כ 2-3 דקות. 
4. בעזרת כף מחוררת מעבירים את גבעולי האספרגוס לקערת מי הקרח, כך הירק שומר על פריכותו, צבעו העז והויטמינים שבו. 
5. מסננים ממי הקרח ומייבשים. 

המלצת הגשה 

מחממים מחבת על אש גבוהה, כשהמחבת חמה מוסיפים מעט שמן זית, שום פרוס ואת גבעולי האספרגוס החלוטים ומטגנים כשתי דקות, מתבלים במלח גס. ניתן לקשט בשומשום קלוי. בתאבון !

המתכונים שלנו: