ירקות עלים

תרד ניוזילנדי New Zealand Spinach

תרד ניוזילנדי New Zealand Spinach
תרד ניוזילנדי New Zealand Spinach
ערכים תזונתיים ל- 100 גרם
  • אנרגיה 17 (קלוריות)
  • שומן 0.2 (ג')
  • כולסטרול 0 (מ"ג)
  • נתרן 130 (מ"ג)
  • פחמימות 2.5 (ג')
  • סיבים תזונתיים 2.1 (ג')
  • סוכרים 0.3 (ג')
  • חלבון 1.5 (ג')
  • ויטמין A 88% (DV)
  • ויטמין C 50% (RDA)
  • ברזל 4% (DV)
  • סידן 6% (RDA)

ידוע גם בשם תרד סאבוי. 

עלי התרד הניוזילנדי עבים ומעט סיביים ולכן מתאימים מאוד לבישול ואפיה ופחות לסלטים.

מכיל
200 גרם

שימושים

מומלצים כמילוי למאפים, כתוספת ירק לקציצות ולפשטידות, שם טעמם משתלב מצוין.

הוראות הכנה:

אידוי - יש לאדות את התרד כשתי דקות עד שהוא משנה את מרקמו ומתרכך. ניתן לאדות גם בחמאה או שמן זית 

חליטה - אם רוצים להשתמש בתרד כמילוי למאפים , מומלץ לחלוט את העלים למספר דקות, ואז להעבירם למי קרח. כך שומרים על צבעם הירוק העז. 

טיגון עמוק - ניתן לשלב תרד חלוט שנסחט היטב בתערובות לקציצות / לביבות. 

בישול ארוך - בבישול ארוך התרד הופך לירוק עמוק ועז אולם מאבד את מרקמו הפריך והופך למעין מחית רכה. טעמו וצבעו תורמים לתבשיל .

הקפצה - אם רוצים להוסיף את התרד למנות שבהן רוצים לשמור על צורת העלה, מומלץ להוסיף את התרד ולהקפיץ ב-3 הדקות האחרונות לבישול. 

מילוי - התרד יכול לשמש כמילוי למאפים, כיסונים מסוגים שונים לצורך כך מומלץ לאדות את התרד בחמאה, או לבשל במים ולהעביר למי קרח, לסחוט ולהוסיף לתערובת המילוי

המתכונים שלנו: