מלך העלים האולטימטיבי: קייל בריא וטרי

הקייל הינו מזון על המשתייך למשפחת הכרוביים. מדובר על ירק בעל עלים מורכבים ועסיסיים אשר מכיל בתוכו כמות גבוהה של וויטמינים A,D,K ושפע סיביים תזונתיים בעלי השפעה ישירה על בריאותנו. מומחי תזונה רבים ומחקרים שנעשו הוכיחו שבקייל ישנם מינרלים ומגוון איכותי ועשיר של ערכים תזונתיים שגורמים להורדת רמות הסוכר, רמות הכולסטרול ותורמים לפיתוח וחיזוק המערכת החיסונית.

מעבר לתכונות הנפלאות הקיימות בקייל, מדובר על ירק שניתן להכין עמו מגוון רחב של מאכלים מעניינים כגון קייל מיובש, צ'יפס ואפילו מאפה קייל. כל שעליכם לעשות הוא לתת לדמיונכם להפליג, לשלב את הצד היצירתי שבכם ולבשל קייל בתנור, במחבת ואפילו לאכול אותו בצורתו הטרייה.

 

דרכים טעימות לאכול קייל

אז איך אוכלים את הירק המדהים הזה? הנה כמה רעיונות מדליקים ופשוטים להכנת מטעמים מקוריים:

  1. קייל בתנור – דרך נפוצה ביותר להכנת קייל הינה לחמם את התנור ל-150 מעלות צלזיוס, להניח משטח אפייה ועליו את עלי הקייל, למרוח מעל מעט שמן זית, להוסיף מלח ופלפל או כל תיבול אחר שאתם אוהבים ולאפות למשך כ 20 דקות עד אשר העלים יקבלו גוון חום. מדובר על צ'יפס קייל בריא וקריספי 
  2. חביתת קייל – חתכו את העלים דק, הוסיפו לקערה יחד עם ביצה ומעט בצל, ערבבו יחד עד שתקבלו מרקם אחיד וטגנו עם מעט שמן על מחבת. כמובן שתוכלו להוסיף ירקות אחרים כגון תרד או מעט שום קצוץ בכדי ליצור טעם נוסף.
     
  3. סלט קייל – בכדי להכין מנת סלט נפלאה, חתכו את הסופר כרוב לעלים דקים, הוסיפו מעט גבינה קשה כגון פרמז'ן ופזרו מעט צנוברים או גרעיני חמנייה מטוגנים. הוסיפו לימון, שמן זית מלח ופלפל והתוצאה הינה סלט פשוט, מרענן ובריא להפליא.

 

לעלי הקייל ישנו טעם טיפה מריר ולכן מומלץ לחתוך ולהסיר את הגבעול ולעסות את העלים עם שמן זית בכדי ליצור ריכוך. מעבר לכך, תוכלו למצוא אינספור מתכוני בריאות שכוללים חטיפים, ממרחים ואפילו טורטיות. חומר הגלם כל כך נוח לבישול שתוכלו לבחור אם לבשל אותו בטיגון, או פשוט לעשות קייל בתנור.

התועלת הבריאותית של העלים המדהימים הללו תגרום לכם להמיר את כל המאכלים שכוללים שימוש בעלי מנגולד או כרוב בעלי קייל תוך זמן קצר מאוד.

קייל בתנור טעים ובריא